(((((^^ منتديات ^ حب ^ من ^اجلك ^^)))))
يسعدنا تسجيلك معنا ونعدك بعالم من الرومانسيه والحب والجمال
يسعدنا تسجيلك معنا ونعدك بعالم من الرومانسيه والحب والجمال
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

اهلا ومرحبا بكم فى منتداكم إذا كانت هذه هى الزياره الولى لك يتوجب عليك التسجيل اما اذا كنت مشترك بالفعل اكتب اسمك والرقم السرى

الرئيسيةالبوابةأحدث الصورالتسجيلدخول

ايه هو الروتر وايه هو السويتش وبيشتغلو ازاى

2 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
ghost
*((نائب المدير))*
*((نائب المدير))*
ghost

ذكر
العمل/الترفيه : صيانة وبيع اجهزة الكمبيوتر
المزاج : مليش فى المخدرات
نشاطى :
ايه هو الروتر وايه هو السويتش وبيشتغلو ازاى Left_bar_bleue0 / 1000 / 100ايه هو الروتر وايه هو السويتش وبيشتغلو ازاى Right_bar_bleue

sma : الحب لعبة بيلعبها 2 كسبان وخسران اللى بيكسب بيكسب كتير واللى بيخسر بيخسر اكتر

ايه هو الروتر وايه هو السويتش وبيشتغلو ازاى Empty
مُساهمةموضوع: ايه هو الروتر وايه هو السويتش وبيشتغلو ازاى   ايه هو الروتر وايه هو السويتش وبيشتغلو ازاى I_icon_minitimeالأربعاء أبريل 09, 2008 12:29 pm

بصراحة فيه حاجة ملقتش حد اتكلم فيها قبل كده وهى ان محدش شرح الروتر عبارة عن ايه او السويش عبارة عن وايه

الروتر يا جماعة عامل زى التليفون بس التليفون بيقدملنا خدمة مكالمات والروتر بيدخلنا النت ازاى بقى : ؟
بيدخل خط التليفون فى الروتر وبيسحب النت من اى شركة نت على حسب حاجة معينة كل شركة نت ليها باسسوورد او سيستم لوحدها الروتر بيتظبط عليها فى الشركة ولما الشركة بتسجل المستخدم عندها بتسمح للروتر انه يسحب نت على قد ما هى عاوزة ونيجى دلوقتى لدور السويتش الروتر بيدخلنا نت بس اغلب الروترات بتبقى 1 بورت بمعنى بيطلع منها مخرج واحد للنت ييجى بقى دور السويتش انه احنا ندخله المخرج من الروتر بيجمعه السويتش وعلى حسب بقى السويتش فيه سويتش فيه 4 مخارج وفيه 8 زى ما احنا عاوزين يعنى بيجمع نت وبيبدأ يخرجه فيه اجهزة وسيستمات مش بتقرى او بتستقبل النت غير بحاجة اسمها ip وده بيبقى ارقام تبع الروتر لازم تتكتب عالجهاز عشان يستقبل النت ولو الموضوع شدكم انا ممكن الموضوع الجاى يبقى بالصور
ولو اى حد محتاج يسأل على اى حاجة المنتدى والقسم ده معمول عشان كده
وبس .........
زائر
زائر
Anonymous

مُساهمةموضوع: رد: ايه هو الروتر وايه هو السويتش وبيشتغلو ازاى   ايه هو الروتر وايه هو السويتش وبيشتغلو ازاى I_icon_minitimeالأربعاء أبريل 09, 2008 5:20 pm

طيب لو عايزين نعرف اكتر من كده
وكمان عايزين توضيح زياده
معظم الناس زى ما انت عارف
مش بتخش على موضوع غير لما يكون فيه صور
وبجد الموضوع ده شدنى انا شخصيا يا ريت يكونن فى اكتر من كده وكل شرح لكل حاجه
ارق امنياتى
تقبل مرورى
اسلام الشاعر
((""عضو نشيط""))
((
اسلام الشاعر

ذكر
الدوله : ايه هو الروتر وايه هو السويتش وبيشتغلو ازاى Gtj41432
المهنه : ايه هو الروتر وايه هو السويتش وبيشتغلو ازاى Engine10
نشاطى :
ايه هو الروتر وايه هو السويتش وبيشتغلو ازاى Left_bar_bleue0 / 1000 / 100ايه هو الروتر وايه هو السويتش وبيشتغلو ازاى Right_bar_bleue

sma : انا اسلام الشاعر انا اولا بحب الاحترام وثنين حب الناس وياريت الناس تحب كده وشكرا

مُساهمةموضوع: رد: ايه هو الروتر وايه هو السويتش وبيشتغلو ازاى   ايه هو الروتر وايه هو السويتش وبيشتغلو ازاى I_icon_minitimeالإثنين أبريل 21, 2008 2:40 am

حلو

ايه هو الروتر وايه هو السويتش وبيشتغلو ازاى
صفحة 1 من اصل 1
 مواضيع مماثلة
-